Blog o tłumaczeniach

Menu
  • Strona domowa
  • Ciekawostki
  • Edukacja
  • Kultura
  • Praca tłumacza
  • Rodzaje tłumaczeń

Home
Ciekawostki
Polskie kosmetyki – rodzime produkty konkurencją dla innych?
Ciekawostki

Polskie kosmetyki – rodzime produkty konkurencją dla innych?

Spis treści

  • Polskie kosmetyki: wartość rynku kosmetycznego na świecie
  • Polskie kosmetyki: konsumpcja, eksport, import
  • Polskie kosmetyki: „Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju”

Polska branża kosmetyczna nabiera rumieńców. Nasz rodzimy rybek kosmetyczny jest coraz większy i konkurencyjny. Wystarczy zaznaczyć choćby, że według raportu „Branża kosmetyczna. Wzrost znaczenia polskich producentów na świecie” przygotowanego w maju 2019 roku przez Departament Strategii i Analiz Międzynarodowych PKO Banku Polskiego wartość polskiego rynku w 2017 roku wyniosła 3,7 mld euro według cen detalicznych. Co więcej, jesteśmy 6. największym rynkiem w Europie.

Polskie kosmetyki: wartość rynku kosmetycznego na świecie

Z raportu „Branża kosmetyczna. Wzrost znaczenia polskich producentów na świecie” przygotowanego w maju 2019 roku przez Departament Strategii i Analiz Międzynarodowych PKO Banku Polskiego wynika, że:

  • wartość rynku kosmetycznego na świecie wyniosła w 2018 roku 366,5 mld euro. Co więcej, prognozowany jest dalszy wzrost rynku do 409 mld euro w 2023 roku!

  • Stany Zjednoczone są największym rynkiem kosmetyków na świecie, generującym przychody w wysokości 67 mld euro według cen detalicznych,

  • światowym liderem eksportu jest Francja posiadająca udział w rynku na poziomie ponad 13,5%. W 2018 roku wyeksportowała kosmetyki o wartości ponad 16,7 mld euro,

  • Stany Zjednoczone są światowym liderem w imporcie kosmetyków (10,4% światowego importu branży). W 2018 roku nabyły one kosmetyki o wartości ponad 12,8 mld euro.

Polskie kosmetyki: konsumpcja, eksport, import

Raport PKO Banku Polskiego „Branża kosmetyczna. Wzrost znaczenia polskich producentów na świecie” wylicza:

  • polski rynek kosmetyczny jest 6. największym w Europie pod względem przychodów uzyskanych ze sprzedaży kosmetyków. Wartość polskiego rynku kosmetyków w 2017 roku wyniosła 3,7 mld euro według cen detalicznych,

  • konsumpcja kosmetyków per capita wyniosła 96 euro w 2017 roku, co oznacza wzrost o ponad 23% w stosunku do 2014 roku, jednakże wzrost w 2017 roku w wysokości 10,3% był najwyższy w UE,

  • w latach 2014-2018 eksport kosmetyków z Polski wzrósł o ponad 47,1% z poziomu 2,2 mld euro do 3,3 mld euro wg danych International Trade Center,

  • Polska jest 13. największym eksporterem kosmetyków na świecie, z udziałem na poziomie 2,6%,

  • w latach 2014-2018 import kosmetyków do Polski wzrósł o ponad 49,2% z poziomu 1,6 mld euro do 2,4 mld euro wg danych International Trade Center,

  • Polska jest na 17. miejscu wśród największych importerów kosmetyków na świecie z udziałem na poziomie 1,9%.

Wartość polskiego rynku kosmetyków wyniosła w 2017 roku 3,7 mld euro według cen detalicznych. Polski rynek kosmetyków odnotował 41% wzrost w latach 2008-2017.

Dominującym segmentem rynku kosmetyków jest segment masowy, który dalej powinien utrzymać swoją popularność.

Największy udział w rynku w Polsce miały przybory toaletowe oraz kosmetyki do pielęgnacji skóry, których udział wyniósł ponad 50%.

Głównym kierunkiem eksportowym dla polskich producentów są kraje Unii Europejskiej. Największym Największy udział (31,8%) w strukturze polskiego eksportu branży kosmetycznej w 2018 roku miał segment preparatów do upiększania i malowania oraz preparaty do pielęgnacji skóry. Największym odbiorcą w 2018 roku były Niemcy, do których trafiło 13,8% polskiego eksportu kosmetyków. Trzej kolejni odbiorcy to Rosja, Wielka Brytania i Belgia, którzy nabyli łącznie 30,4% eksportowanych przez Polskę produktów. 10 największych krajów importerów produktów polskiej branży kosmetycznej odpowiada za blisko 67,6% polskiego eksportu.

Struktura polskiego eksportu branży kosmetycznej w 2018 roku – trzy najważniejsze produkty:

  • 30,2% Preparaty do upiększania i pielęgnacji skóry,

  • 14,0% Perfumy i wody toaletowe,

  • 11,2% Pasty i proszki i płyny do czyszczenia zębów.

Polska branża kosmetyczna jest zdominowana przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Liczba firm w branży kosmetycznej w latach 2011-2016 wzrosła o 53% z 307 do 471. Według danych za 2016 rok średni stan zatrudnienia w firmie kosmetycznej wyniósł 35,5 pracownika.

Według danych Eurostatu liczba zatrudnionych w branży kosmetycznej wzrosła i w 2016 roku wyniosła 16 707, co oznacza wzrost w stosunku do 2011 roku o 18,0%.

Polskie kosmetyki: „Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju”

Z „Raportu o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju” stworzonego przez Deloitte, Kosmetyczni.pl i POLITYKA INSIGHT dowiadujemy się m.in., że tym, co decyduje o sukcesie polskich kosmetyków. Wśród czynników wymienia się:

  • różnorodność i adaptację,

  • wysoki poziom produktów,

  • kapitał ludzki,

  • korzystną lokalizację,

  • niskie koszty pracy,

  • wspólny rynek dzięki UE.

Raport jako największe rodzime firmy podaje:

  • Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris,

  • Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków,

  • Oceanic,

  • Eveline Cosmetics,

  • Inglot,

  • Bielenda Kosmetyki Naturalne,

  • Delia Cosmetics,

  • Laboratorium Kosmetyczne Floslek Furmanek,

  • Bell,

  • Laboratorium Kosmetyczne Joanna,

  • Fabryka Kosmetyków Pollena Ewa,

  • Miraculum.

 

Bibliografia:

Wykorzystane raporty:

1. Kosmetyczni.pl – raport o stanie branży kosmetycznej.

2. Wspieramyeksport.pl – raport Branża Kosmetyczna 2019

Poprzedni wpis
Następny wpis

Zobacz również

Spis treści Rosyjska gospodarka: dane Banku ŚwiatowegoRosyjska gospodarka: importRosyjska gospodarka: …

Rosyjska gospodarka pod lupą

Spis treści Opieka medyczna w Szwecji: informacje ogólneOpieka medyczna w …

Opieka medyczna w Szwecji – trafię w dobre ręce?

Aktualności

  • tlumaczenie stron www z i na jezyk niemiecki, jak wykonac poprawnie tlumaczenie stron www z i na jezyk niemiecki
    Tłumaczenia stron www z i na język …
    Styczeń 15, 2021 0
  • tlumaczenie aktow malzenstwa, przeklad aktu malzenstwa
    Tłumaczenie aktów małżeństwa
    Styczeń 13, 2021 0
  • Ile zarabia tłumacz języka rosyjskiego?
    0
  • ile trwa tlumaczenie ksiazki, czas tlumaczenia ksiazki
    Ile trwa tłumaczenie książki?
    Listopad 30, 2020 0
  • jak tlumaczyc przez aparat, tlumaczenie przez aparat
    Jak tłumaczyć przez aparat?
    0

Kategorie

  • Ciekawostki
  • Edukacja
  • Praca tłumacza
  • Rodzaje tłumaczeń
  • Uncategorized

Blog o tłumaczeniach

Najnowsze wpisy

  • tlumaczenie stron www z i na jezyk niemiecki, jak wykonac poprawnie tlumaczenie stron www z i na jezyk niemiecki
    Tłumaczenia stron www z i na język …
    Styczeń 15, 2021 0
  • tlumaczenie aktow malzenstwa, przeklad aktu malzenstwa
    Tłumaczenie aktów małżeństwa
    Styczeń 13, 2021 0
  • Ile zarabia tłumacz języka rosyjskiego?
    0

Archiwa

  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Październik 2020
  • Wrzesień 2020
  • Sierpień 2020
  • Czerwiec 2020
  • Luty 2020
  • Styczeń 2020
  • Grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • Październik 2019
Copyright © 2021 Blog o tłumaczeniach

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Refresh
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda